A kategooria

5

Enesekindel ja ohutu mootorratta juhtimine!

5

Õpingutega saab alustada alates 23,5 eluaastast.

A kategooria load on loodud inimestele, kes on valmis saama tõelisteks professionaalideks kaherattalisel sõidukil.

Omandage vajalik teoreetiline ja praktiline ettevalmistus, et juhtida mootorratast enesekindlalt ja ohutult.

A kategooria juhiloa saamiseks on vajalik omada vähemalt kahe aasta jooksul mis tahes kategooria juhiluba (sh esmased B kategooria juhiload).

    Miks valida meid?

    A kategooria
    5

    Kaasaegsed õppematerjalid ja interaktiivne õpe platvormi LiiklusLab kaudu.

    5
    Kogenud instruktorid, kellel on aastatepikkune kogemus ja kes pakuvad personaalset lähenemist.
    5
    Praktilised tunnid spetsiaalselt varustatud platsidel ja reaalsetes teeoludes.
    5
    Ohutud ja kaasaegsed mootorrattad õppimiseks.
    5
    Paindlik tunniplaan ja võimalus valida offline- ja online-õppe vahel.
    5
    Kõrge esimese korraga eksami sooritamise protsent.

    A kategooria

    Vabadus ja enesekindlus teedel! Läbige õpe meie juures ja sõitke oma mootorrattaga turvaliselt.
    R

    Tunnid klassis – õppige enesekindlalt!

    Meie teoreetilised tunnid ei õpeta ainult liikluseeskirju. Pakume põhjalikku arusaamist igast mootorratta juhtimise aspektist, keskendudes teie individuaalsetele vajadustele.

    Kogenud instruktorid jagavad praktilisi teadmisi ja kasulikke näpunäiteid, mis aitavad teil teooriat hõlpsasti praktikas rakendada. Meie programm varustab teid kõigi vajalike oskustega, et edukalt sooritada eksam ja käituda teel enesekindlalt.

    a kategooria load
    R

    Online-õpe – Liikuge vabalt

    A kategooria teooria online-kursus platvormi LiiklusLab kaudu on mõeldud neile, kes hindavad paindlikkust. Veebipõhine teooriakursus on mugav ja kaasahaarav, pakkudes reaalsete liiklusolukordade analüüsi ja praktilisi näiteid.

    See kursus muudab kuivad reeglid kasulikeks ja kergesti rakendatavateks teadmiseks, mis aitavad teil saada enesekindlaks mootorrattajuhiks.

    R

    Praktilised tunnid – meisterlikkus ja enesekindlus teel!

    Meie praktilised tunnid pakuvad ainulaadset võimalust omandatud teadmisi kohe rakendada reaalses liikluses. Kogenud instruktorid saadavad teid igal sammul, pakkudes personaalset nõu ja tuge.

    Garanteerime, et iga õpilane tunneb end teel enesekindlalt ja ohutult, omandades kõik mootorratta juhtimise aspektid.

    Registreeruge juba täna ja saage A-kategooria juhiluba esimese korraga!

    Narva mnt. 7. kab. 413 | Kesklinn, Tallinn

    Järgmiste kursuste ajakava

    A kategooria – E-õpe
    Eesti ja vene keel

    • Сезон 2025 | Русская группа
      Даты уточнит преподаватель.
    • Hooaeg 2025 | Eestikeelne grupp
      Õpetaja kinnitab kuupäevad.

    A kategooria – Eksamiülesanned

    1. Aeglussõit

    Harjutuse sisu

    Sõita tuleb sammukiirusega vähemalt 25 m. Sõidu ajal tuleb mopeedi- või mootorrattajuhil tasakaalu säilitada ning mitte kalduda silmanähtavalt (üle 0,3 m paremale või vasakule) kõrvale ette antud sõidusuunast. Harjutuse algus on paigalt stardist ca kaks meetrit enne maha joonitud harjutuse koridori.

    Hindamisel arvestatavad vead:

    • Ebaõige käigu kasutamine sõidu alustamisel;
    • Silmanähtav sammukiiruse ületamine;
    • Silmanähtav kõrvalekaldumine otsesuunast paremale või vasakule;
    • Mopeedi- või mootorratta veeremine vaba hooga;
    • Soorituse ajal jala tõstmine jalatugedelt (jalaraualt), väljasirutamine, maha toetamine või muu selline tegevus.

    1 Aeglussoit

    2. Slaalomi sõitmine

    Läbida tuleb slaalomirada, möödudes järjestikustest kujunditest kord ühelt, kord teiselt poolt ning hoides tasakaalu nii juhtimise kui ka mootorratta või mopeedi kallutamisega (vähemalt viis joonisel 4 sätestatud vahedega paigutatud koonust või piiret).

    Hindamisel arvestatavad vead:

    • Koonuse vahele jätmine;
    • Soorituse ajal jala tõstmine jalatugedelt (jalaraualt), väljasirutamine, maha toetamine või muu selline tegevus;
    • Raja piiridest väljasõitmine;
    • Ebaõige käigu kasutamine.

    2 Slaalomi soitmine

    3. Kaheksa sõitmine

    Harjutuse sisu

    Sõita tuleb nii, et säiliks tasakaal. Kaheksa-kujund tuleb läbida kaks korda.

    Hindamisel arvestatavad vead:

    • Ettenähtud piiridest väljasõitmine;
    • Soorituse ajal jala tõstmine jalatugedelt (jalaraualt), väljasirutamine, maha toetamine või muu selline tegevus;
    • Ebaõige käigu kasutamine.

    3 Kaheksa soitmine

    4. Pidurdamine ja etteantud kohas peatamine
    Harjutuse sisu

    Kiirendada mootorratast kiiruseni vähemalt 50 km/h või mopeedi kiiruseni vähemalt 40 km/h ja kasutades esi- ja tagaratta pidurit (mopeedi puhul võib kasutada ainult ühte pidurit), peatada mootorratas või mopeed etteantud kohas (esirattaga joonitud kasti sees) sõidujoonest oluliselt kõrvale kaldumata. Pidurdamist võib alustada joone ületamisel esirattaga.

    Hindamisel arvestatavad vead:

    • Mootorratta või mopeedi kiirus enne pidurdamise algust on ettenähtust tunduvalt väiksem;
    • Märgatav kõrvalekaldumine pidurdamisel sõidujoonest (üle 0,3 m paremale või vasakule);
    • Mootorratta või mopeedi peatumine esirattaga väljaspool joonitud kasti (esirehvi kontaktpind);
    • Ainult ühe piduri kasutamine (v.a mopeed);
    • Pidurdamise alustamine enne ettenähtud kohta.

    4 Pidurdamine ja etteantud kohas peatamine

    5. Hädapidurdamine

    Harjutuse sisu

    Kiirendada mootorratast kiiruseni vähemalt 50 km/h või mopeedi kiiruseni vähemalt 40 km/h ja kasutades esi- ja tagaratta pidurit, peatada mootorratas või mopeed hädapidurdusega enne stoppjoont sõidujoonest oluliselt kõrvale kaldumata. Pidurdamist võib alustada joone ületamisel esirattaga.

    Hindamisel arvestatavad vead:

    • Mootorratta või mopeedi kiirus enne pidurdamise algust on ettenähtust tunduvalt väiksem;
    • Märgatav kõrvalekaldumine sõidujoonest (üle 0,3 m paremale või vasakule);
    • Mootorratta või mopeedi peatumine stoppjoone taga (esirehvi kontaktpind);
    • Ainult ühe piduri kasutamine;
    • Pidurdamise alustamine enne ettenähtud kohta

    5 Hadapidurdamine

    6. Parkimiskohale lükkamine ja parkimiskohalt lahkumine
    Harjutuse sisu

    Harjutuse sooritamisel tuleb mootorratast või mopeedi käekõrval lükates paigutada see tagurdades parkimiskohale ja asetada tugihargile või külghargile. Seejärel parkimiskohalt ära sõita.

    Hindamisel arvestatavad vead:

    • Eksamineeritav ei ole suuteline mootorratast või mopeedi käekõrval lükkama ja parkimiskohale manööverdama;
    • Mootorratas või mopeed ei ole nõuetekohaselt parkimiskohale pargitud;
    • Eksamineeritav ei ole suuteline mootorratast või mopeedi tugihargile või külghargile asetama.

    6 Parkimiskohale lukkamine ja parkimiskohalt lahkumine

    7. Takistusest ümberpõikamine
    Harjutuse sisu

    Harjutuse sooritamiseks tuleb mootorrattajuhil sooritada kaks manöövrit. Juhil tuleb takistusest ümber põigata ja aeglustamata taastada endine sõidujoon. Esimene manööver sooritatakse teise või kolmanda käiguga kiirusel vähemalt 30 km/h, seejuures peab takistusest ümberpõige toimuma mitte varem kui 5 m jooksul enne takistust.

    Pärast ümberpõiget tuleb taastada endine sõidujoon mitte hiljem kui 10 m jooksul takistuse kohast. Teine manööver takistusest ümberpõikel sooritatakse kolmanda või kõrgema käiguga kiirusel vähemalt 50 km/h, seejuures peab takistusest ümberpõige toimuma mitte varem kui 10 m jooksul enne takistust. Pärast ümberpõiget tuleb taastada endine sõidujoon mitte hiljem kui 20 m jooksul takistuse kohast.

    Takistusest võib ümber põigata eksamineerija valikul vasakult või paremalt. Manöövri sooritamine võimaldab hinnata eksamineeritava oskust takistusest ohutult ümber põigata (erineval kiirusel). Mopeedijuhil tuleb sooritada ainult üks manööver kiirusel vähemalt 20 km/h, seejuures peab takistusest ümberpõige toimuma mitte varem kui 5 m jooksul enne takistust. Pärast ümberpõiget tuleb taastada endine sõidujoon mitte hiljem kui 10 m jooksul takistuse kohast.

    Hindamisel arvestatavad vead:

    • Liiga väike kiirus ümberpõikel;
    • 3.7.2.2. aeglustamine enne ümberpõiget;
    • Pärast ümberpõiget ei pöörduta koheselt tagasi esialgsele sõidujoonele ega sõideta joonte vahelt läbi;
    • Soorituse ajal jala tõstmine jalatugedelt (jalaraualt), väljasirutamine, maha toetamine või muu selline tegevus;
    • Ümberpõike alustamine enne ettenähtud kohta (tähistatud joontega).

    7 Takistusest umberpoikamine7 1 Takistusest umberpoikamine